Eestis on eriolukord ning kõik Liikuma Kutsuvad Koolid seisavad veel mõnda aega tühjana. See-eest on Eesti nüüd täis kodusid, kus iga päev luuakse, arendatakse ja katsetatakse distantsõpet selle kõikvõimalikes vormides.

Meie distantsõppe erileht on pühendatud liikuma kutsuvatele kodudele, sest õppida ja puhata aktiivselt saab ka kodukoolis. Vähe sellest - aktiivsemad õppemeetodid, liikuvad pausid ja aktiivsed vahetunnid hoiavad tuju, tervist ja heaolu.

Liikuma Kutsuva Kooli distantsõppe erileht on abiks:

  • lapsele koduses õppetöös,
  • vanemale lapse toetamisel, koduse elu ning omaenda töö korraldamisel,
  • õpetajale koduste koolitööde väljamõtlemisel ja õpilase jaoks eakohase distantsõppe kujundamisel.

Hea meelega levitame siin lehel ka teie ideid, soovitusi ja näpunäiteid! Kõik, kes soovivad oma ideid jagada, on oodatud seda tegema lehe allpool oleva vormi kaudu või kirjutades liikumislabor@ut.ee!

Samamoodi ootame teid oma mõtteid jagama Liikuma Kutsuva Kooli Facebooki  grupis.

Mõned mõtted distantsõppe päeva ülesehituseks:

Liikumispausid

Lihtsad pausid õppimise vahelduseks

Liikumistegevused sees

Aktiivse vahetunni ja kehalise kasvatuse tegevusi siseruumides

Liikumistegevused õues

Aktiivsed tegevused õuevahetunniks ja kehaliseks kasvatuseks õues

Soovitused

Päevakava

Koosta päevakava, kus on aeg õppimiseks, liikumispausideks, õues liikumiseks ja ka treeninguks!

Planeerimiseks võid aluseks võtta juba eelnevalt kujundatud päevakava või koostada ise sobiv variant.

Liikumisõpetaja leiab siit aga kohandamiseks sobiliku liikumiskalendri õpilasele, mille saatis meile Sigrid Tilk Muraste Koolist.

Ruum

  • Tsoneeri kodu veidi ümber - vastavalt tekkinud vajadustele ja inimestele, kes oma igapäevakohustusi nüüd kodus täidavad. Tehke igaühele töönurk ja leppige kokku mängude jt tegevuste "kohad" ja ajad.
  • Vaata kodu uue pilguga - trepid pakuvad suurepäraseid võimalusi aktiivseteks vahepausideks või lausa treeninguks.
  • Otsi kastidest/keldrist välja või varu vidinad, abivahendid, spordivahendid, mis aitavad tegevust leida ja sind/su pere aktiivsena hoida.

Vahetame asendeid!

Õppida saab nii istudes, seistes, lamades ja ka kõndides. Õppimisel leia endale mugav asend ja vaheta seda aeg-ajalt. Toolil istumise asemel võid õppida:

  • fitpallil või nihelemistoolil istudes
  • kõhuli lamades
  • seistes seisulaua või aknalaua ääres. Kui sul ei ole reguleeritavat lauda, siis meisterda see ise - tõsta tool lauale ning aseta raamat toolile
  • seistes tasakaalulaual

Liis Süda, Kristi Vaher ja Hanna Pihu andsid Tagasi Kooli raames toreda e-külalisloengu "Kuidas kodus õppides liikuv püsida?"

Külalisloeng on mõeldud koolilastele. Sealt leiab õpilane nutikaid nippe nii liikumispausideks, aktiivseteks vahetundideks kui kodustes tingimustes treeningute jätkamiseks.

 

Kuula ka Maarja Kalma intervjuud raadio Elmarile "Kuidas säilitada kodus liikumisaktiivsus".

Jaga oma ideid!

Kui sul on häid ideid või soovitusi distantsõppe paremaks korraldamiseks, mida soovid ka teistega jagada, siis saada see meile ning avaldame need oma kodulehel esimesel võimalusel!
Size limit for each file is 100 MB
    captcha
    Reload